fbp

Rower juniorski z silnikiem - KTM Macina Mini ME 24

Rower juniorski z silnikiem - KTM Macina Mini ME 24

Austriacki KTM przygotował na sezon 2015 wiele nowości, m.in. pierwszy w swojej historii rower przełajowy. Nie on jednak zwrócił naszą największą uwagę. Po oczach uderzył nas rower na kołach 24" wyposażony w silnik. Rowery elektryczne stanowią bardzo silną rodzinę w kolekcji KTM, dlatego też zapewne marka postanowiła "wychować" sobie klienta na dorosłe rowery z napędem elektrycznym, których ma obecnie bardzo duży wybór. W Niemczech i Austrii panuje wielki boom na wspomagane rowery - skala ich popularności jest nieporównywalna do naszej, zapewne głównie z racji średnich zarobków na zachodzie - rowery elektryczne są przede wszystkim bardzo drogie, co czyni je dla statystycznego Polaka znacznie trudniej osiągalnymi.

 

Rower KTM

 

IDEA ROWERU ELEKTRYCZNEGO

 

Sama idea roweru elektrycznego nie jest zła - napęd wspomagający może przydać się słabszym osobom w osiąganiu trudno dostępnych miejsc. Pokonanie stromego podjazdu będzie wymagało mniej siły, napęd może nam pomóc w powrocie do domu po wyczerpującym dniu w górach. Do sporych wad należą oczywiście cena oraz ogromna waga roweru - 23-25 kg w przypadku roweru górskiego to wynik nie do zaakceptowania dla prawdziwego rowerzysty.

 

Nasza najbardziej usportowiona część ekipy nie należy do gorących zwolenników tego wynalazku, po części zapewne dlatego, że regularnie trenuj i prawie nie zdarza im się podjazd, którego nie są w stanie pokonać. Leciutki rower górski o wadze 10-11 kg wspaniale się wspina, czego nigdy nie poczujemy na ociężałym elektryku. Oczywiśćie być może kiedyś, gdy na torcie będzie już 60 świeczek, rozważą oni rower z silnikiem, ale do tego czasu deklarują robić wszystko, aby utrzymać rower w jego pierwotnej postaci - jako pojazd napędzany wyłącznie siłą ludzkich mięśni.

 

WYPOSAŻENIE ROWERU

 

Biorąc pod uwagę powyższe, nie bardzo rozumiemy zamiar wypuszczenia roweru elektrycznego dla młodzieży. Sam rower, oparty na kołach 24", a więc dedykowany do wzrostu 140-160 cm, nie jest źle skonfigurowany. Aluminiowa, potrójnie cieniowana rama, hydrauliczne hamulce tarczowe tektro, amortyzator Suntour, piasty i napęd Shimano, a cały silnik z osprzętem wyprodukował Bosh. Wszystko pięknie, gdyby nie masa - rower waży 19,5 kg wg. producenta, czyli pewnie ponad 20 kg w praktyce. Dramat. Ciężko wyobrazić sobie dziecko walczące z tym potworem. Ponadto ginie gdzieś tzw. sportowy duch. Czy młodzieńcy w wieku 10-15 lat nie powinni być zwinni, sprawni i pełni energii, aby pokonać każdą przeszkodę na drodze, a jeżeli nie dadzą rady, wrócić do niej za miesiąc i pokonać dzięki treningowi? Nigdy wcześniej dzieci nie miały takich udogodnień, i bardzo dobrze sobie radziły....   Nie po drodze nam z takimi pomysłami, które prowadzić mogą do powszechnej otyłości i rozleniwienia, co już tak naprawdę ma miejsce, zarówno wśród młodych, jak i starszych ludzi.

 

Nowoczesny rower KTM

 

 

Cena roweru nie jest jeszcze znana, na pewno nie będzie niska. Mamy nadzieję, że trafi wyłącznie do najbardziej potrzebujących dzieci dotkniętych chorobą czy inną przeciwnością losu, uniemożliwiającą normalną jazdę na rowerze. Uzytkowanie tego typu rowerów przez zdrowe dzieci nie może stać się normą...

 

Chętnie poznamy Wasze zdanie na temat tego wynalazku - zapraszamy do dyskusji na profil BikeSalon.pl na Facebook.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij