fbp

Rowery szosowe Trek – technologia w służbie prędkości!

Rowery szosowe Trek – technologia w służbie prędkości!

Trek to amerykański producent rowerów, którego początki działalności datuje się na połowę lat 70-tych ubiegłego stulecia. Już od pierwszych miesięcy funkcjonowania firmy wiadomo było, co jest dla właścicieli marki najważniejsze – inżynierowie zatrudnieni w fabrykach Trek wielką wagę przywiązywali do idealnego dopracowania technologicznego swoich produktów, niekoniecznie podążając za obowiązującymi w danym okresie trendami stylistycznymi dotyczącymi jednośladów. Wymyślna szata graficzna nigdy nie była i nie jest mocną stroną tych amerykańskich rowerów – miały one przede wszystkim wyprzedzać swoją epokę pod względem wydajności i efektywności, co nie zmieniło się, na szczęście, po dziś dzień. Obecnie produkowane przez firmę Trek rowery także nie muszą szatą graficzną nadrabiać braków w osiągach – ich piękno polega przede wszystkim na perfekcyjnym dopasowaniu wszystkich elementów, dzięki którym rowery Trek cieszą się opinią niezwykle nowoczesnych i przede wszystkim niezawodnych maszyn.

Rowery szosowe Trek

Powyższą ideologię świetnie obrazują rowery szosowe Trek, które cieszą się ogromnym uznaniem i szacunkiem kolarzy z całego świata. Stonowana, klasyczna kolorystyka jest w ich przypadku jedynie tłem dla dopracowanej w najmniejszych szczegółach ramy i dobranego pod konkretny model osprzętu tak, aby konkretny rower idealnie wywiązywał się z zadań, do których jest przeznaczony. W rowerach szosowych Trek nic nie dzieje się przypadkiem – klient może mieć pewność, że obecność każdego z elementów z konkretnej konfiguracji jest uzasadniona faktycznymi potrzebami, a wszystkie komponenty jako całość będą ze sobą współpracować bez zakłóceń. Próżno szukać tu pojedynczych fajerwerków wyposażeniowych, których zadaniem jest odwrócenie uwagi klienta od słabych stron roweru. Tego rodzaju zabiegów spodziewać się możemy po mniej uznanych, początkujących na rynku producentach. Trek nie może pozwolić sobie na utratę zaufania klientów, więc rokrocznie dostarcza im niezawodne, dopracowane rowery szosowe, uznawane słusznie za jedne z najlepszych na świecie. 

Kolekcja rowerów szosowych Trek jest niezwykle szeroka – każdy klient znajdzie więc rower dla siebie. Od podstawowych modeli dla początkujących szosowców za nieco ponad 3 tysiące złotych, po wyczynowe maszyny kosztujące tyle, co średniej klasy nowy samochód. Przyjrzyjmy się nieco bliżej kilku modelom z różnych segmentów cenowych.

Trek 1.2 C H2

Dla kolarzy rozpoczynających swoją przygodę z wąskim kołem warto polecić model Trek 1.2 C H2 2016. Zbudowany na aluminiowej, lekkiej ramie i karbonowym widelcu rower szosowy nie jest oczywiście naszpikowany nowoczesnymi technologiami, ale pozwoli poczuć magię kolarstwa szosowego, które wraca do łask po latach dominacji kolarstwa górskiego. Napęd roweru to 9-cio rzędowa Shimano Sora w dość uniwersalnej konfiguracji przełożeń – kaseta o dużej rozpiętości zębatek i kompaktowa korba pozwoli na sprawne korzystanie z roweru zarówno na odcinkach płaskich, jak i w terenie górzystym. Aluminiowe koła należącej do Treka marki Bontrager nie są oczywiście wyjątkowo lekkie, ale w zamian wytrzymałe – bez problemu uniosą także tych cięższych, początkujących kolarzy. Geometria ramy dostosowana jest właśnie dla początkujących rowerzystów – krótsza górna rura i wyższa główka ramy umożliwia zajęcie na rowerze stosunkowo komfortowej pozycji. Dodatkowym atutem jest możliwość zamontowania błotników i bagażnika, co w wyższych, wyczynowych modelach jest już bardzo utrudnione. W cenie 3499 zł otrzymujemy więc uniwersalny, wytrzymały rower dla amatora, który chce na własnej skórze poczuć magię niesamowitych przyśpieszeń i wysokich prędkości, których nie pozwalają zaznać popularne rowery górskie.

TREK 1.2 C H2

Trek Emonda ALR 5

Przykładem znacznie bardziej zaawansowanej technologicznie maszyny może być Trek Emonda ALR 5 oferowany w cenie 6499 złotych. Stosunkowa młoda w kolekcji Trek rodzina rowerów szosowych Emonda obejmuje bardzo lekkie modele przeznaczone do szybkiej i bardzo dynamicznej jazdy. Model ALR 5 oparty jest na lekkiej, aluminiowej ramie, której wygładzone spawy znacznie poprawiają prezencję roweru. Rama przystosowana jest ponadto do zamontowania dedykowanego rowerom Trek komputera pokładowego produkcji Bontrager opartego na systemie DuoTrap, dzięki któremu poszczególne czujniki wchodzące w skład zestawu mogą zostać schludnie wkomponowane w konstrukcję roweru. Atutem roweru jest kompletne wyposażenie Shimano 105 o napędzie 11-sto rzędowym. W tym miejscu widać mocną stronę rowerów Trek – wszystkie kluczowe elementy pochodzą z tej samej grupy osprzętu – korba, przerzutki, hamulce, klamkomanetki – wszystko z rodziny Shimano 105, a więc idealnie ze sobą współpracujące. Nie ma tu miejsca na oszczędności w postaci montowania korby odbiegającej wyraźnie klasą od pozostałych komponentów, co jest niestety nagminne u mniej renomowanych producentów i przekłada się na mniejszą wydajność roweru. Inżynierowie Treka wiedzą, że tylko jednorodne komponenty zapewnią najwyższe osiągi i sztywno trzymają się tej zasady. Zwieńczeniem konstrukcji są lekkie, aluminiowe koła Bontrager. Trek Emonda ALR 5 to dobra propozycja dla nieco zamożniejszych amatorów kolarstwa szosowego, którzy cenię sobie wysoką wydajność roweru i niekoniecznie muszą posiadać w nim ramę wykonaną z włókna węglowego. Dla zwolenników tego kompozytu Trek ma oczywiście ciekawe propozycje, o których za chwilę.

TREK EMONDA ALR 5

Trek Emonda ALR 6

Wart odnotowania jest Trek Emonda ALR 6, będący lepiej wyposażonym bratem opisanego powyżej modelu ALR 5. Rowery różnią się malowaniem ramy, wyposażeniem oraz ceną, która wynosi w tym przypadku 8299 zł. Sercem roweru w dalszym ciągu jest aluminiowa rama, ale przykręcono do niej komponenty z rodziny Shimano Ultegra, także w systemie 11-sto rzędowym. Klient otrzymuje więc przede wszystkim rower lżejszy i cechujący się wyższą kulturą pracy całego napędu. Ultegra to przedostatnia w hierarchii szosowej grupa osprzętu Shimano, oferuje wiec bardzo dobre osiągi i wydajność bez względu na obciążenie i warunki atmosferyczne, w jakich przyjdzie jej pracować. Dobra propozycja dla bardzo ambitnych szosowców użytkujących rower w zróżnicowanych warunkach.

REK EMONDA ALR 6

Trek Domane 4.5 C

Znakomitą większość rowerów szosowych z oferty marki Trek stanowią oczywiście maszyny zbudowane na ramach z włókna węglowego, miłośnicy tego materiału będą więc usatysfakcjonowani ilością dostępnych modeli z tego segmentu. Zdecydowanie godny polecenia jest Trek Domane 4.5 C 2016 oferowany w cenie 10399 złotych. Seria rowerów Domane to konstrukcje nastawione przede wszystkim na komfort użytkowania – specyficzna geometria ramy – krótsza górna rura i wyższa główka – umożliwiają zajęcie wygodnej pozycji i bezbolesne pokonywanie nawet bardzo długich dystansów gorzej wytrenowanym i mnie rozciągniętym amatorom kolarstwa szosowego. Dla tych doświadczonych i bardziej sprawnych fizycznie przeznaczona jest seria Madone, której ramy charakteryzuje typowo wyczynowa geometria. Domane 4.5 C jest komfortowy nie tylko dzięki łagodnej geometrii – karbonowa rama wykonana w opatentowanej technologii OCLV posiada swoisty amortyzator przy łączeniu tylnych widełek z rurą podsiodłową – wkładka IsoSpeed tłumi delikatne drgania powstające np. podczas jazdy po bruku. Bardzo ciekawe i funkcjonalne rozwiązanie. Napęd to w tym przypadku mieszanka komponentów 11-sto rzędowych Shimano 105 i Shimano Ultegra, które zestrojono w taki sposób, aby idealnie się uzupełniały, zapewniając sprawne przyśpieszanie i zmianę biegów w każdych warunkach obciążeniowych i pogodowych, a lekkie przełożenia ułatwiają początkującym kolarzom pokonywanie nawet bardzo stromych podjazdów. Karbonowa sztyca siodła także wpływa na poprawę komfortu, delikatnie tłumiąc drgania. Aluminiowe obręcze kół przystosowane są do zastosowaniu opon bezdętkowych, dzięki czemu można odczuwalnie zmniejszyć masę rotującą całego zestawu. Model Domane 4.5 dobrze sprawdzi się w rękach, a właściwie w nogach doświadczonych kolarzy, którzy mają już za sobą pierwsze doświadczenia z rowerem szosowym i dobrze znają swoje potrzeby oraz możliwości i są gotowi zapłacić nieco więcej za rower spełniający ich oczekiwania.

Dlaczego Trek?

Omówione pokrótce modele to jedynie wielki wycinek szosowej kolekcji rowerów Trek. Powyższe rowery skierowane są do ambitnych amatorów kolarstwa, którzy rozpoczynają, bądź chcą rozwinąć szosową pasję. Każdy z nich zapewni wiele niesamowitych wrażeń, służąc użytkownikowi bezawaryjnie przez wiele tysięcy kilometrów. Rowery szosowe Trek nie mają słabych punktów – każdy skomponowany jest według jasno określonych wytycznych, których nadrzędnym celem jest zadowolenie klienta. Są oczywiście nieco droższe od podobnie skonfigurowanych konkurentów, ale różnica w cenie szybko zwróci się dzięki braku konieczności częstych wizyt w serwisach, co oszczędza nie tylko wspomniane pieniądze, ale i cenny czas, który lepiej przeznaczyć na uprawianie ukochanej dyscypliny sportu. Warto także pamiętać, że inwestycja w rower szosowy Trek to nie tylko zakup świetnego jednośladu, ale także duży zwrot przy późniejszej odsprzedaży, jeżeli zajdzie potrzeba wymiany sprzętu na lepszy. Rowery Trek mają na rynku tak dobrą opinię, że nawet używane trzymają wysoką cenę. Trek to po prostu bardzo rozsądny wybór!

REK DOMANE 4.5 C

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij