Czym powinien cechować się napęd elektryczny do roweru?

Czym powinien cechować się napęd elektryczny do roweru?

Miłośników jazdy na rowerze nie trzeba przekonywać o licznych zaletach tej aktywności fizycznej. Branża rowerowa wychodzi naprzeciw nowym trendom i technologiom oferując swoim użytkownikom coraz to nowsze rozwiązania. Aktualnie na popularności zyskują wpisujące się w trendy eko rowery elektryczne. Nie trzeba jednak kupować nowego roweru by wypróbować walory elektrycznego dwukołowca. Napęd elektryczny do roweru pomoże niedużym kosztem zmienić nasz ulubiony jednoślad w elektryczną wersję.

Czy naprawdę warto?

Rower z napędem elektrycznym to rozwiązanie wielu bolączek osób mieszkających w dużych miastach. Dzięki niemu omijamy korki, poruszamy się szybciej i bez problemu dojedziemy do pracy, szkoły czy na spotkanie korzystając z infrastruktury rowerowej. Nie musimy martwić się o miejsce parkingowe, o które w centrum dużych miast coraz trudniej. Nie ponosimy dodatkowych kosztów związanych z ubezpieczeniem czy innymi opłatami. Jest to ekologiczny środek transportu, dzięki czemu przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin do środowiska. Codzienna dawka ruchu wspomaga nasze zdrowie, odporność i kondycję fizyczną. Nie musimy martwić się znacznymi podjazdami czy odległościami. Zamontowany silnik rowerowy elektryczny daje nam dodatkową moc, która odciąża organizm i wspomaga nas nawet podczas wymagających tras. Jeśli masz dość stania w korkach i chcesz poruszać się szybciej po zatłoczonych ulicach miasta. Gdy trasa, którą pokonujesz ma duże podjazdy, jest długa i wymagająca. Jeśli lubisz jeździć na rowerze, jednak obawiasz się przeciążenia organizmu i zbyt dużego wysiłku – warto rozważyć zakup napędu elektrycznego do swojego ulubionego roweru.

Rowerowy silnik elektryczny

Przed zakupem silnika elektrycznego do roweru stajemy przed wyborem jego rodzaju. Będzie on zależny od sposobu jego montowania do naszego roweru. Silnik montowany w przedniej piaście jest najprostszy jeśli chodzi o budowę. W połączeniu z baterią zamocowaną na bagażniku gwarantuje dobre rozłożenie masy. Silnik w tylnym kole przekazuje moc bezpośrednio na to koło i zmniejsza ryzyko wystąpienia poślizgu. Ten rodzaj dobrze sprawdzi się podczas jazdy rowerem po mokrych nawierzchniach czy bezdrożach, dzięki lepszej przyczepności tylnego koła. Silnik centralny montowany jest w miejscu osi suportu i jest połączony z korbą. Dzięki niemu pokonamy najbardziej strome podjazdy, ponieważ w połączeniu z tylnymi przerzutkami możemy dostosować moment obrotowy przekazywany na tylne koło. Silnik centralny ma wyższy moment obrotowy niż inne rodzaje i zapewnia idealny rozkład masy. Według osób zajmujących się profesjonalnie montowaniem silników elektrycznych do rowerów, to właśnie centralny jest najlepszym rodzajem. Kupując silnik rowerowy elektryczny musimy zwrócić uwagę na jego moc, zasilanie oraz moment obrotowy. Najczęściej znajdziemy silniki o mocy 250W, jednak występują także takie o większej mocy (350W, 500W, 750W, 1000W). Im większa moc silnika, tym większa jego waga i zapotrzebowanie na energię. Silniki o mocy od 500W zasilane są także większym napięciem – 48V w stosunku do 36V przy modelach o mniejszej mocy. Poza silnikiem napęd elektryczny do roweru wymaga zamontowania baterii. Na rynku możemy spotkać gotowe zestawy lub oddzielne baterie. Do wyboru mamy akumulatory w kształcie bidonu, trapezu oraz prostokąta. Baterię do roweru zamontować możemy na ramie lub bagażniku. Im większa pojemność wybranego akumulatora, tym więcej kilometrów możemy przejechać na jednym ładowaniu. Jednak wiąże się to z większymi rozmiarami oraz wagą, dlatego przy wyborze należy brać pod uwagę rozmiar oraz rodzaj roweru. Trudno będzie zamontować dużych rozmiarów baterię do małej ramy lub przy braku bagażnika.

Jak to zrobić?

Napęd elektryczny do roweru możemy zamontować sami, jeśli mamy choć trochę zdolności technicznych oraz dobrych chęci. Wymagana będzie też wiedza z zakresu budowy rowerów i elektroniki. Pierwszym etapem pracy jest montaż silnika w rowerowej ramie. Jeśli wybraliśmy silnik centralny musimy zdemontować korbę oraz wkład suportu, w miejscu których mocujemy silnik z korbą. Następnie mocujemy akumulator i łączymy do z silnikiem. Kolejno mocujemy czujnik prędkości, wyświetlacz, manetkę i klamki hamulcowe z czujnikami, jeśli są w zakupionym przez nas zestawie. Zamontowanie silnika w kole polega na wymianie obecnego koła na takie z silnikiem. Musimy pamiętać, by najpierw zdemontować kasetę i zamontować ją na nowym kole. Kolejne czynności przebiegają podobnie jak w przypadku silnika centralnego.

Napęd elektryczny do roweru

Jeśli uważasz, że nie jesteś w stanie samodzielnie zamontować silnika w swoim jednośladzie - zapraszamy do skorzystania z oferty naszego serwisu. Dzięki temu w jednym miejscu skorzystasz z porady profesjonalistów i zakupisz odpowiedni napęd elektryczny do roweru, a my zamontujemy go do Twojego roweru. Takie rozwiązanie sprawi, że niewielkim kosztem zyskasz ekologiczny, modny i tani środek lokomocji.

Twoja ocena
Ocena: 5.0 (głosów: 1)
˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij