Czym powinien cechować się napęd elektryczny do roweru?
Poradnik 17.02.2020 zaktualizowano 30.04.2021

Czym powinien cechować się napęd elektryczny do roweru?

Czas czytania: 4 minuty
Liczba wyświetleń: 887

Miłośników jazdy na rowerze nie trzeba przekonywać o licznych zaletach tej aktywności fizycznej.

Branża rowerowa wychodzi naprzeciw nowym trendom i technologiom oferując swoim użytkownikom coraz to nowsze rozwiązania. Aktualnie na popularności zyskują wpisujące się w trendy eko rowery elektryczne. Nie trzeba jednak kupować nowego roweru by wypróbować walory elektrycznego dwukołowca. Napęd elektryczny do roweru pomoże niedużym kosztem zmienić nasz ulubiony jednoślad w elektryczną wersję.

Czy naprawdę warto?

Rower z napędem elektrycznym to rozwiązanie wielu bolączek osób mieszkających w dużych miastach. Dzięki niemu omijamy korki, poruszamy się szybciej i bez problemu dojedziemy do pracy, szkoły czy na spotkanie korzystając z infrastruktury rowerowej. Nie musimy martwić się o miejsce parkingowe, o które w centrum dużych miast coraz trudniej. Nie ponosimy dodatkowych kosztów związanych z ubezpieczeniem czy innymi opłatami. Jest to ekologiczny środek transportu, dzięki czemu przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin do środowiska. Codzienna dawka ruchu wspomaga nasze zdrowie, odporność i kondycję fizyczną. Nie musimy martwić się znacznymi podjazdami czy odległościami. Zamontowany silnik rowerowy elektryczny daje nam dodatkową moc, która odciąża organizm i wspomaga nas nawet podczas wymagających tras. Jeśli masz dość stania w korkach i chcesz poruszać się szybciej po zatłoczonych ulicach miasta. Gdy trasa, którą pokonujesz ma duże podjazdy, jest długa i wymagająca. Jeśli lubisz jeździć na rowerze, jednak obawiasz się przeciążenia organizmu i zbyt dużego wysiłku – warto rozważyć zakup napędu elektrycznego do swojego ulubionego roweru.

Rowerowy silnik elektryczny

Przed zakupem silnika elektrycznego do roweru stajemy przed wyborem jego rodzaju. Będzie on zależny od sposobu jego montowania do naszego roweru. Silnik montowany w przedniej piaście jest najprostszy jeśli chodzi o budowę. W połączeniu z baterią zamocowaną na bagażniku gwarantuje dobre rozłożenie masy. Silnik w tylnym kole przekazuje moc bezpośrednio na to koło i zmniejsza ryzyko wystąpienia poślizgu. Ten rodzaj dobrze sprawdzi się podczas jazdy rowerem po mokrych nawierzchniach czy bezdrożach, dzięki lepszej przyczepności tylnego koła. Silnik centralny montowany jest w miejscu osi suportu i jest połączony z korbą. Dzięki niemu pokonamy najbardziej strome podjazdy, ponieważ w połączeniu z tylnymi przerzutkami możemy dostosować moment obrotowy przekazywany na tylne koło. Silnik centralny ma wyższy moment obrotowy niż inne rodzaje i zapewnia idealny rozkład masy.

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 5.0 SHIMANO DEORE KOŁA 27.5" GRANATOWY|BIAŁY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 5.0 SHIMANO DEORE KOŁA 27.5" GRANATOWY|BIAŁY

21499 PLN 19349 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 KOŁO 27.5" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 KOŁO 27.5" SZARY

25999 PLN 23399 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI PORYSOWANY

ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI PORYSOWANY

14200 PLN 12099 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI

ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI

14199 PLN 12779 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE HARDNINE 4 2021 KOŁA 29" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE HARDNINE 4 2021 KOŁA 29" SZARY

10899 PLN 9809 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY KTM MACINA CROSS LFC H 2021 KOŁA 28" CZARNY

ROWER ELEKTRYCZNY KTM MACINA CROSS LFC H 2021 KOŁA 28" CZARNY

15399 PLN 13859 - 15399 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 MEN 2021 KOŁA 27.5" BIAŁY

ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 MEN 2021 KOŁA 27.5" BIAŁY

14599 PLN 13139 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE SDURO TREKKING S 9.0 KOŁA 28" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE SDURO TREKKING S 9.0 KOŁA 28" SZARY

16799 PLN 15119 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE ALLMTN 1 2021 KOŁA 29"|27.5" TURKUSOWY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE ALLMTN 1 2021 KOŁA 29"|27.5" TURKUSOWY

18999 PLN 17099 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 PRO MEN 2021 KOŁA 27.5" CZARNY

ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 PRO MEN 2021 KOŁA 27.5" CZARNY

17299 PLN 15569 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE SDURO TREKKING S 9.0 2021 KOŁA 28" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE SDURO TREKKING S 9.0 2021 KOŁA 28" SZARY

16799 PLN 15119 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLMTN 8.0 KOŁA 29"|27.5" CZARNY|ZIELONY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLMTN 8.0 KOŁA 29"|27.5" CZARNY|ZIELONY

32999 PLN 29699 PLN

Według osób zajmujących się profesjonalnie montowaniem silników elektrycznych do rowerów, to właśnie centralny jest najlepszym rodzajem. Kupując silnik rowerowy elektryczny musimy zwrócić uwagę na jego moc, zasilanie oraz moment obrotowy. Najczęściej znajdziemy silniki o mocy 250W, jednak występują także takie o większej mocy (350W, 500W, 750W, 1000W). Im większa moc silnika, tym większa jego waga i zapotrzebowanie na energię. Silniki o mocy od 500W zasilane są także większym napięciem – 48V w stosunku do 36V przy modelach o mniejszej mocy. Poza silnikiem napęd elektryczny do roweru wymaga zamontowania baterii. Na rynku możemy spotkać gotowe zestawy lub oddzielne baterie. Do wyboru mamy akumulatory w kształcie bidonu, trapezu oraz prostokąta. Baterię do roweru zamontować możemy na ramie lub bagażniku. Im większa pojemność wybranego akumulatora, tym więcej kilometrów możemy przejechać na jednym ładowaniu. Jednak wiąże się to z większymi rozmiarami oraz wagą, dlatego przy wyborze należy brać pod uwagę rozmiar oraz rodzaj roweru. Trudno będzie zamontować dużych rozmiarów baterię do małej ramy lub przy braku bagażnika.

Jak to zrobić?

Napęd elektryczny do roweru możemy zamontować sami, jeśli mamy choć trochę zdolności technicznych oraz dobrych chęci. Wymagana będzie też wiedza z zakresu budowy rowerów i elektroniki. Pierwszym etapem pracy jest montaż silnika w rowerowej ramie. Jeśli wybraliśmy silnik centralny musimy zdemontować korbę oraz wkład suportu, w miejscu których mocujemy silnik z korbą. Następnie mocujemy akumulator i łączymy do z silnikiem. Kolejno mocujemy czujnik prędkości, wyświetlacz, manetkę i klamki hamulcowe z czujnikami, jeśli są w zakupionym przez nas zestawie. Zamontowanie silnika w kole polega na wymianie obecnego koła na takie z silnikiem. Musimy pamiętać, by najpierw zdemontować kasetę i zamontować ją na nowym kole. Kolejne czynności przebiegają podobnie jak w przypadku silnika centralnego.

Napęd elektryczny do roweru

Jeśli uważasz, że nie jesteś w stanie samodzielnie zamontować silnika w swoim jednośladzie - zapraszamy do skorzystania z oferty naszego serwisu. Dzięki temu w jednym miejscu skorzystasz z porady profesjonalistów i zakupisz odpowiedni napęd elektryczny do roweru, a my zamontujemy go do Twojego roweru. Takie rozwiązanie sprawi, że niewielkim kosztem zyskasz ekologiczny, modny i tani środek lokomocji.

Ocena

5.0 (głosów: 4)

Podziel się

Przeczytaj także

˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij