Jak wygląda usługa serwis premium w BikeSalon
Ciekawostki 11.02.2021 zaktualizowano 11.02.2021

Jak wygląda usługa serwis premium w BikeSalon

Autor Adam Robaczyński
Czas czytania: 3 minuty
Liczba wyświetleń: 1886

Serwisy często oferują różne rodzaje przeglądów.

Od prostych regulacji do kompleksowego sprawdzenia każdego elementu. Poniżej opiszemy czego możecie spodziewać się po usłudze premium w naszym salonie. Nie należy ona do najtańszych, mamy więc nadzieję, że artykuł pozwoli Wam zrozumieć skąd ta cena.

Zaczynamy od dokładnego umycia

Używamy profesjonalnej, przyjaznej dla środowiska chemii marki MucOff. Rower myjemy wodą pod małym ciśnieniem.

Serwis premium - mycie roweru

Rozkręcamy rower do „gołej” ramy

Demontujemy dosłownie wszystkie elementy, czyścimy mufę i główkę. Sprawdzamy ramę pod kątem pęknięć.

Serwis roweru - rozkręcona konstrukcja

Kontrola stanu technicznego roweru oraz zużycia komponentów

Sprawdzamy stan rozciągnięcia łańcucha określając czy konieczna jest wymiana innych elementów napędu. Oceniamy stan opon oraz reszty komponentów.

Serwis premium - kontrola stanu technicznego

W myjce z zamkniętym obiegiem myjemy elementy napędu

Dokładnie czyścimy korbę, przerzutki, łańcuch oraz kasetę usuwając wszelkie pozostałości smarów i przedmuchując zakamarki powietrzem pod ciśnieniem.

Serwis manetek i pełne rozkręcenie przerzutki za dodatkową opłatą.

Serwis roweru - elementy czyszczone w myjce

Wymieniamy smar w łożyskach jeżeli producent przewiduje taką możliwość

Smar wymieniamy w sterach z miskami i łożyskami kulkowymi w wiankach, starszych typach suportu, piastach z łożyskami kulkowymi skośnymi (typu Shimano).

Serwis bębenka Shimano bądź innych producentów wykonywany jest za dodatkową opłatą.

Serwis roweru - wymiana smaru w łożyskach

Centrujemy koła, sprawdzamy także osiowość i siłę naciągu szprych

Niwelujemy bicie boczne do 0.2mm, sprawdzamy osiowość kół, a także siłę naprężenia szprych za pomocą tensometru. Jeżeli koło jest już po przejściach, to w przypadku rowerów górskich zalecamy pozostawienie małego „bicia”. Pozwoli to nam zachować możliwie równy naciąg szprych, a co za tym idzie, wytrzymałość. Zaplatamy również koła na indywidualne zamówienie.

Serwis premium - centrowanie kół

Całość skręcamy na świetnych smarach, pastach montażowych i klejach do gwintów lub osadzania łożysk

Do elementów tocznych łożysk oraz montażu części połączeń śrubowych, jak suport, wybraliśmy sprawdzone smary i pasty marki Shimano. W przypadku części śrub oraz łożysk mocowanych współosiowo (typu pressfit) używamy produktów Loctite wraz z aktywatorem.

Wymieniamy linki i pancerze

Używamy nierdzewnych linek oraz markowych pancerzy, w przypadku rowerów szosowych warto stosować specjalnie przeznaczony bardziej giętki pancerz pod owijką. Linki smarujemy tylko w przypadku użycia pancerza na całej długości manetka-przerzutka.

W przypadku hamulców hydraulicznych odpowietrzamy i wymieniamy płyn, czyścimy również tłoczki w zacisku

Warto regularnie zmieniać płyn hamulcowy. Zarówno w przypadku oleju mineralnego, jak i DOT 4/5.1 do układu mimowolnie dostaje się woda. W przypadku płynów DOT miesza się ona z nimi, powodując zmniejszenie punktu zagotowania i utratę siły hamowania. Również olej mineralny nie jest tutaj wolny od problemów. Woda nie miesza się z płynem, osadzając się w najniższym punkcie, czyli zacisku. Powoduje to ryzyko łatwego zagotowania się nawet małej jej ilości, co może prowadzić do nagłej utraty części siły hamowania.

Serwis premium - wymiana płynu hamulcowego

Sprawdzamy osiowość haka przerzutki

Specjalny przyrząd pozwala bardzo dokładnie wyrównać hak przerzutki, zapewniając przy tym poprawną pracę, wymagających pod tym względem napędów 11/12 rzędowych. Warto dodać, że nawet nowe rowery czasem wymagają takiej usługi.

Czyszczenie goleni zawieszenia

Myjemy dokładnie golenie i uszczelki, sprawdzamy poprawność pracy.

Serwis roweru - czyszczenie zawieszenia

Kontrola ciśnienia w oponach

Sprawdzamy ciśnienie przy użyciu skalibrowanego manometru, dostosowujemy ciśnienie do stylu jazdy klienta.

Pełna regulacja roweru

Regulujemy przerzutki i hamulce, jak również zawieszenie na życzenie klienta.

Zmiana charakterystyki pracy oraz serwis zawieszenia za dodatkową opłatą.

Serwis premium - regulacja

Jazda testowa

Sprawdzamy efekty naszej pracy.

Autor
Adam Robaczyński
Adam Robaczyński

Serwisuję i jeżdżę. Praca powinna być zajawką, wtedy daje najlepsze efekty. Enduro zdecydowanie przypadło mi do gustu, także każdy możliwy weekend to kierunek południe. Zimą, gdy jest zimno, jeżdżenie zamieniam na chodzenie po Tatrach.

Poznaj naszych specjalistów
Ocena
5.0 (głosów: 28)
Podziel się
Przeczytaj także
˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij