Jak wygląda usługa serwis premium w BikeSalon
- Blog w BikeSalon.pl
- Ciekawostki
- Jak wygląda usługa serwis premium w BikeSalon
Serwisy często oferują różne rodzaje przeglądów.
Od prostych regulacji do kompleksowego sprawdzenia każdego elementu. Poniżej opiszemy czego możecie spodziewać się po usłudze premium w naszym salonie. Nie należy ona do najtańszych, mamy więc nadzieję, że artykuł pozwoli Wam zrozumieć skąd ta cena.
Zaczynamy od dokładnego umycia
Używamy profesjonalnej, przyjaznej dla środowiska chemii marki MucOff. Rower myjemy wodą pod małym ciśnieniem.
Rozkręcamy rower do „gołej” ramy
Demontujemy dosłownie wszystkie elementy, czyścimy mufę i główkę. Sprawdzamy ramę pod kątem pęknięć.
Kontrola stanu technicznego roweru oraz zużycia komponentów
Sprawdzamy stan rozciągnięcia łańcucha określając czy konieczna jest wymiana innych elementów napędu. Oceniamy stan opon oraz reszty komponentów.
W myjce z zamkniętym obiegiem myjemy elementy napędu
Dokładnie czyścimy korbę, przerzutki, łańcuch oraz kasetę usuwając wszelkie pozostałości smarów i przedmuchując zakamarki powietrzem pod ciśnieniem.
Serwis manetek i pełne rozkręcenie przerzutki za dodatkową opłatą.
Wymieniamy smar w łożyskach jeżeli producent przewiduje taką możliwość
Smar wymieniamy w sterach z miskami i łożyskami kulkowymi w wiankach, starszych typach suportu, piastach z łożyskami kulkowymi skośnymi (typu Shimano).
Serwis bębenka Shimano bądź innych producentów wykonywany jest za dodatkową opłatą.
Centrujemy koła, sprawdzamy także osiowość i siłę naciągu szprych
Niwelujemy bicie boczne do 0.2mm, sprawdzamy osiowość kół, a także siłę naprężenia szprych za pomocą tensometru. Jeżeli koło jest już po przejściach, to w przypadku rowerów górskich zalecamy pozostawienie małego „bicia”. Pozwoli to nam zachować możliwie równy naciąg szprych, a co za tym idzie, wytrzymałość. Zaplatamy również koła na indywidualne zamówienie.
Całość skręcamy na świetnych smarach, pastach montażowych i klejach do gwintów lub osadzania łożysk
Do elementów tocznych łożysk oraz montażu części połączeń śrubowych, jak suport, wybraliśmy sprawdzone smary i pasty marki Shimano. W przypadku części śrub oraz łożysk mocowanych współosiowo (typu pressfit) używamy produktów Loctite wraz z aktywatorem.
Wymieniamy linki i pancerze
Używamy nierdzewnych linek oraz markowych pancerzy, w przypadku rowerów szosowych warto stosować specjalnie przeznaczony bardziej giętki pancerz pod owijką. Linki smarujemy tylko w przypadku użycia pancerza na całej długości manetka-przerzutka.
W przypadku hamulców hydraulicznych odpowietrzamy i wymieniamy płyn, czyścimy również tłoczki w zacisku
Warto regularnie zmieniać płyn hamulcowy. Zarówno w przypadku oleju mineralnego, jak i DOT 4/5.1 do układu mimowolnie dostaje się woda. W przypadku płynów DOT miesza się ona z nimi, powodując zmniejszenie punktu zagotowania i utratę siły hamowania. Również olej mineralny nie jest tutaj wolny od problemów. Woda nie miesza się z płynem, osadzając się w najniższym punkcie, czyli zacisku. Powoduje to ryzyko łatwego zagotowania się nawet małej jej ilości, co może prowadzić do nagłej utraty części siły hamowania.
Sprawdzamy osiowość haka przerzutki
Specjalny przyrząd pozwala bardzo dokładnie wyrównać hak przerzutki, zapewniając przy tym poprawną pracę, wymagających pod tym względem napędów 11/12 rzędowych. Warto dodać, że nawet nowe rowery czasem wymagają takiej usługi.
Czyszczenie goleni zawieszenia
Myjemy dokładnie golenie i uszczelki, sprawdzamy poprawność pracy.
Kontrola ciśnienia w oponach
Sprawdzamy ciśnienie przy użyciu skalibrowanego manometru, dostosowujemy ciśnienie do stylu jazdy klienta.
Pełna regulacja roweru
Regulujemy przerzutki i hamulce, jak również zawieszenie na życzenie klienta.
Zmiana charakterystyki pracy oraz serwis zawieszenia za dodatkową opłatą.
Jazda testowa
Sprawdzamy efekty naszej pracy.
Przeczytaj także
-
Dowiedz się więcej o serwisie amortyzatorów rowerowych, kiedy należy go przeprowadzać i dlaczego warto to robić regularnie
-
Apteczka rowerzysty - co warto mieć w swoim wyposażeniu?
Propozycje zestawów, których nie powinno zabraknąć w wyposażeniu kolarza - podpowiadamy z czego złożyć podręczną apteczkę