KTM Ultra 1964 Limited 2015
Sprzęt 18.11.2014 zaktualizowano 30.12.2020

KTM Ultra 1964 Limited 2015

Czas czytania: 3 minuty
Liczba wyświetleń: 3151

Model Ultra 1964 Limited znany jest Wam zapewne z sezonu 2014 - opracowano go z okazji 50-cio lecia rowerowej działalności marki, oferując klientom bardzo dobrze skonfigurowany rower w świetnej cenie - w mijającym sezonie kosztował 4299 zł!

Rower okazał się hitem sezonu, zapasy skończyły się już w czerwcu, nie dziwi więc fakt, że zdecydowano się na jego reedycję.

Wersja na sezon 2015 dostępna jest już w sklepach - cena katalogwa 4999 zł, ale można dostać go obecnie w przystępniejszych, zimowych cenach. Zmiany w stosunku do poprzednika nie są rewolucyjne, i dobrze - rower to w dalszym ciągu świetna, wyścigowa maszyna w świetnej cenie!

Zmiany zaszły oczywiście w szacie graficznej, choć nie ma tu rewolucji. Doskonałej jakości lakier w kolorze czarny mat idealnie łączy się z grafikami we flagowym kolorze KTM - jaskrawym pomarańczem.

Rama

Rama roweru KTM

Rama pozostała niezmieniona - wykonana z aluminium 6061, a sportowej geometrii, jest w pełni nowoczesna, oferując główkę typu Tapered (różne średnice łożysk sterów) oraz zintegrowane miejsca montażu zacisków hamulców tarczowych. Rower wyposażony jest oczywiście w koła o średnicy 27,5 cala.

Napęd

napęd

Rower napędzany jest 10-cio biegowym napędem Shimano. Tylna przerzutka to XT Shadow, z przodu zamontowano przerzutkę Deore oraz korbę (na zewnętrznych łożyskach) tej samej klasy, wyposażoną klasycznie w 3 zębatki. W połączeniu z kasetą o rozpiętości zębatek 11-36 otrzymujemy maszynę zdolną podjechać nawej największe wzniesienia! Biegi zmieinamy niezawodnymi manetkami Deore.

Hamulce

Hamowanie powierzono także Japończykom - hamulce hydrauliczne Deore M395 to zdecydowanie najsłabszy element roweru - oszczędności musiały się pojawić, choć hamulce te powinny dobrze służyć lżejszym, spokojnie jeżdżącym rowerzystom. Jeżeli ważysz powyżej 80 kg i zamierzasz wyciskać z siebie i maszyny siódme poty - warto rozważyć przesiadkę na hamulce z wyższej półki. Tarcze 180mm przód i 160mm tył to standard w kategorii cross country.

Amortyzator

Widelec w KTM

Największy smaczek to oczywiście widelec - amortyzator powietrzny Rock Shox Reba to klasyka gatunku i ulubiony sprzęt rowerzystów uprawiających ambitne XC. Co prawda w ostatnich latach Reba nieco zubożała - zamiast 2 komór powietrznych ma tylko jedną, ale to w zupełności wystarcza.

Skok wynosi 100 mm co również jest OK! Reba posiada system Motion Control, dzięki czemu można zmieniać jej reaktywność - może pracować ospale, ale i bardzo dynamicznie, w zależności od ukształtowania terenu. To widelec właśnie jest moim zdaniem głównym czynnikiem motywującym do zakupu tego roweru (cena samego widelca w sklepie to niecałe 2 tysiące złotych!).

Koła

koła w ktm

Koła - najpopularniejsze ostatnio 27,5 cali. Zbudowano je na stosunkowo lekkich, oczkowanych obręczach Ambrosio Cross i piastach Deore M615 Center Lock, obsugujących sztywne osie QR 9mm. Za przyczepność odpowiadają kultowe Schwalbe Racing Ralph o szerokości 2.1 cala w najlżejszej, zwijanej wersji - duży PLUS! Koła jako całość to dobry kompromis między solidnością i rozsądną masą.

Rower świetnie prezentuje się wizualnie. Czarny mat stanowi idealne tło dla pomarańczowych elementów wykończenia - zacisk sztycy, pancerze linek, podkładki pod mostek szprycha w kole, zaciski gripów w kolorach KTM prezentują się świetnie. Roweru nie sposób pomylić z innym - każdy, kto choć trochę zna się na jednośladach, od razu rozpozna austriaka!

Kompenenty jak sztyca, kierownica i mostek to produkty KTM ze średniej półki wykonane z aluminium. Siodełko to topowy model KTM, z szatą graficzną dopasowaną do roweru.

Maszyna waży 11,5 kg w rozmiarze 17", co jest bardzo dobrym wynikiem. Sporo masy zbić można montując lepsze hamulce, oraz na przykład karbonową sztycę lub kierownicę. Pole do popisu dla zaawansowanych użytkowników jest!

Rower ma szansę powtórzyć sukces poprzednika - odrobinę wyższa cena nie powinna być przeszkodą, podobnie jak słabsze hamulce, które oczywiście działają tak jak trzeba, jedynie klasą odstają nieco od reszty komponentów.

KTM Ultra Limited 1964 wart jest swojej ceny. To rower na lata, dlatego zdecydowanie polecamy jego zakup!

Ocena
5.0 (głosów: 3)
Podziel się
Przeczytaj także
  • KTM
    Przeczytaj i dowiedz się, co sprawiło, że marka KTM jest obecnie jedną z najlepiej rozpoznawalnych na świecie!
˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij