Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny?
Poradnik 04.03.2018 zaktualizowano 30.12.2020

Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny?

Autor Klaudyna Kraśkiewicz
Czas czytania: 3 minuty
Liczba wyświetleń: 9127

Rower elektryczny to niezwykle komfortowy środek transportu, jednak sam zakup takiego sprzętu może być niekiedy zbyt dużym wydatkiem.

Mając jednak już swój jednoślad możemy z łatwością zmienić jego charakter i zmieniając zaledwie kilka części z łatwością uczynić go maszyną gotową do każdego podjazdu.

Przemieszczając się na rowerze nie zawsze czujemy się dobrze, zwłaszcza jeżeli najczęściej pokonywana przez nas trasa jest pełna wzniesień. Mimo to, kupno samochodu tylko z tego powodu byłoby niedorzeczne – jest to ogromny wydatek, który niesie za sobą kolejne. Dlatego gdy mamy dość stałego docierania na miejsce ze zmęczeniem wypisanym na twarzy i wstydliwymi plamami na koszuli – przerobienie roweru na elektryczny jest dla nas doskonałym rozwiązaniem. Dzięki zmianie charakteru pozostaniemy wciąż przy naszym ulubionym dwukołowcu, który jednak będzie nas wspierał przy podjazdach i sprawi, że każdy wyjazd będzie czystą przyjemnością.

Rower elektryczny nie wymaga od nas stałych opłat, jakich trzeba dokonywać przy poruszaniu się autem, a przejechanie 100 km to koszt około złotówki. Przerobienie dotychczasowego jednośladu spowoduje, że nie będzie on wymagał żadnego dodatkowego miejsca – przechowujesz go tak, jak dotychczas, a w miejscu, do którego się wybierasz nie musisz szukać wolnego parkingu, tylko zabezpieczasz rower w stojaku. Wciąż omijasz korki w centrum miasta, a na ścieżce mijasz zmęczonych rowerzystów, zniechęconych już na samym początku dnia. Wygląda to zbyt pięknie, by mogło być prawdziwe? Nie pozostaje Ci nic, jak sprawdzić to na własnej skórze! Jedyna, oczywista wada idąca za taką przeróbką dwukołowca to zwiększenie jego masy. Napęd oraz bateria swoje ważą, jednak nie poczujesz tego w czasie jazdy – one są po to, by można się było poruszać łatwiej – może się to okazać problemem tylko w momencie wnoszenia roweru na wyższe piętro.

W naszym sklepie znajdziesz kilka zestawów służących do zmiany charakteru jednośladu – poniżej wytłumaczymy, jak wybrać ten najlepszy.

Właściwości silnika zamocowanego w tylnym kole

Jednostka w tylnej piaście sprawdzi się praktycznie na każdej trasie. Z nią wybierzesz się na bezdroża, spokojnie przejedziesz przez błotniste tereny, a żadne wzniesienie nie będzie wyzwaniem. Moc w takim rozwiązaniu jest przekazywana bezpośrednio na tylne koło, które cechuje się większą przyczepnością, co za tym idzie, zminimalizowane jest ryzyko poślizgu. Zmiana tylnego koła jest z pewnością trudniejsza, niż przedniego, jednak jest to rzecz wykonalna z odrobiną cierpliwości nawet dla kogoś, kto nie grzebie wiele przy swoim jednośladzie. Tylny napęd pozwoli użytkownikowi poczuć się tak, jakby zawsze miał wiatr w plecy i do dalszej drogi pchała go jakaś nieznana siła.

Bikesalon - Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny? - przerobienie roweru  Bikesalon - Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny? - przerobienie roweru-3 Bikesalon - Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny? - przerobienie roweru-4

Silnik rowerowy w przednim kole

Montaż silnika w przedniej piaście sprawdzi się głównie w rowerach miejskich. Takie jednostki zazwyczaj wyróżniają się niższą ceną, lecz cięcie kosztów niesie za sobą wyrzeczenia. Połączenie silnika w przednim kole z baterią na bagażniku oferuje całkiem dobre rozłożenie masy, jednak nie oferuje tak dobrej przyczepności, a moment obrotowy jest znacznie niższy.

Taki napęd będzie miał znacznie większy problem w pociągnięciu użytkownika pod wzniesienie, właśnie ze względu na to, że ciągnie za sobą masę zamiast pchać ją do przodu. Dlatego, jeżeli wiesz, że Twoja trasa okraszona jest stromymi podjazdami, wybierz inny sposób montażu.

Bikesalon - Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny? - przerobienie roweru-5 Bikesalon - Dlaczego warto przerobić rower na elektryczny? - przerobienie roweru-6  

Istnieją jeszcze silniki montowane centralnie. Jest to najlepsze, a zarazem najdroższe rozwiązanie. Montaż takiej jednostki jest trudniejszy, niż dwóch powyższych. Silnik mocowany centralnie zapewnia najbardziej optymalne rozłożenie masy i najwyższy moment obrotowy, doskonale sprawdza się w każdym typie jednośladu.

Gdy zdecydujesz, jaki typ napędu Cię interesuje możesz wybrać jego moc oraz pojemność dołączonej baterii. Im większa moc, tym wyższe prędkości osiągniesz z elektrycznym wsparciem, im większa pojemność, tym dalej możesz pojechać. Jeżeli wciąż nie wiesz, jaki napęd będzie najlepszy do Twojego roweru – odwiedź nas w Warszawie lub Gdańsku – chętnie doradzimy!

Autor
Klaudyna Kraśkiewicz
Klaudyna Kraśkiewicz

Redaktor naczelny blogów SnowShop, BikeSalon i SurfShop. Urodzona z piórem w dłoni, copywriter z krwi i kości - gdy nie pisze na nasze blogi tworzy inne treści. Choć zimą lubi wyskoczyć na stok, to preferuje relaks z dobrą książką, smaczną herbatą i ciepłym kocem. Wiosną i latem chętnie wybiera się na rower pedałować po mieście lub szukać adrenaliny na leśnych ścieżkach. Wiele lat doświadczenia przy pracy nad naszymi stronami sprawiło, że Klaudyna doskonale zna każdy ze sprzedawanych u nas produktów.

Poznaj naszych specjalistów
Ocena
4.7 (głosów: 7)
Podziel się
Przeczytaj także
˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij