Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny
Sprzęt 28.06.2018 zaktualizowano 30.12.2020

Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny

Autor Klaudyna Kraśkiewicz
Czas czytania: 3 minuty
Liczba wyświetleń: 3445

Rower elektryczny to spore ułatwienie codziennych dojazdów i wycieczek za miasto.

Odpowiednie wsparcie podczas pedałowania pozwoli nam dotrzeć na miejsce bez plam na koszuli i zbytecznego zmęczenia. Dodatkowo, taki środek transportu jest bardzo ekonomiczny, wygodny, pozwala uniknąć korków i tłoku. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób marzy o rowerze elektrycznym i z każdym sezonem widok mnożących się e-bike'ów na ścieżkach nie powoduje zaskoczenia.

Jeżeli masz już tradycyjny jednoślad i nie chcesz wydawać dużej sumy na kolejny rower, lub po prostu nie masz na niego miejsca - przedstawiamy proste rozwiązanie - konwersja Twojego pojazdu na elektryczny. Zestaw składający się z silnika, baterii oraz wyświetlacza sprawi, że Twój ulubiony rower będzie przewoził Cię bez konieczności wysiłku, a gdy tylko zechcesz pojeździć dla sportu możesz wyłączyć wspomaganie.

Bikesalon - Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny - konwersja

Jaki wybrać rodzaj napędu?

Przednia piasta, tylna piasta czy napęd centralny? To pytanie powinniśmy zadać sobie na sam początek rozmyślań nad montażem napędu do naszego jednośladu. Spieszymy z wytłumaczeniem, które rozwiązanie jest najlepsze.

  • Silnik w przedniej piaście pozwoli użytkownikowi czuć się, jakby ciągnął go za sobą samochód w kuligu. Napęd z przodu to rozwiązanie zdecydowanie najtańsze, jednak nadające się do niewielu zastosowań - sprawdzi się głównie w rowerach miejskich, przy poruszaniu się po prostych drogach, w ładną pogodę. Na podjazdach potrzeba użyć znacznie więcej siły, niż przy innych typach napędu, należy również uważać, by nie wpaść w niebezpieczny poślizg, czy podczas pedałowania przy pokonywaniu wąskich ścieżek i zakrętów.

ROWER ELEKTRYCZNY KTM MACINA CROSS LFC H 2021 KOŁA 28" CZARNY

ROWER ELEKTRYCZNY KTM MACINA CROSS LFC H 2021 KOŁA 28" CZARNY

15399 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY MIEJSKI KTM MACINA CENTRAL 5 2022 KOŁA 28" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY MIEJSKI KTM MACINA CENTRAL 5 2022 KOŁA 28" SZARY

16099 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 2020 KOŁO 27.5" RAMA 21" CZARNY|SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 2020 KOŁO 27.5" RAMA 21" CZARNY|SZARY

27499 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY DAMSKI HAIBIKE TREKKING 7 LOW 2022 KOŁA 27,5" MIĘTOWY

ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY DAMSKI HAIBIKE TREKKING 7 LOW 2022 KOŁA 27,5" MIĘTOWY

15799 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY GÓRSKI MĘSKI HAIBIKE ADVENTR FS 8 2022 KOŁA 27,5" ZIELONY

ROWER ELEKTRYCZNY GÓRSKI MĘSKI HAIBIKE ADVENTR FS 8 2022 KOŁA 27,5" ZIELONY

21299 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI PORYSOWANY

ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON Q9 KOŁA 20" NIEBIESKI PORYSOWANY

16900 PLN 15200 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY MĘSKI HAIBIKE TREKKING 4 HIGH 2022 KOŁA 27,5" BEŻOWY

ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY MĘSKI HAIBIKE TREKKING 4 HIGH 2022 KOŁA 27,5" BEŻOWY

13899 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY MĘSKI HAIBIKE TREKKING 6 HIGH 2022 KOŁA 27,5" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY MĘSKI HAIBIKE TREKKING 6 HIGH 2022 KOŁA 27,5" SZARY

14799 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY DAMSKI KTM MACINA SPORT 720 D 2022 KOŁA 28" BIAŁY

ROWER ELEKTRYCZNY TREKKINGOWY DAMSKI KTM MACINA SPORT 720 D 2022 KOŁA 28" BIAŁY

19299 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON S10 KOŁA 20" CZARNY

ROWER ELEKTRYCZNY TERN VEKTRON S10 KOŁA 20" CZARNY

18900 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 PRO MEN 2021 KOŁA 27.5" CZARNY

ROWER ELEKTRYCZNY WINORA YUKATAN 12 PRO MEN 2021 KOŁA 27.5" CZARNY

19399 PLN
ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 KOŁO 27.5" SZARY

ROWER ELEKTRYCZNY HAIBIKE XDURO ALLTRAIL 6.0 KOŁO 27.5" SZARY

25999 PLN
  • Silnik w tylnej piaście to najczęściej stosowane rozwiązanie. Sprawdzi się zarówno na bezdrożach, podczas górskich przejażdżek, jak i w mieście, niezależnie od panującej pogody. Taki napęd zawsze jest porównywany do uczucia „wiatru w plecy”. Silnik z tyłu wraz z baterią na ramie zapewnia optymalne rozłożenie środka ciężkości. Dodatkowo, napęd na tył jest złotym środkiem pod względem cenowym, a do wyboru istnieje wiele mocy.

  • Centralny napęd jest zarazem najdroższy, jak i najlepszy. Takie rozwiązanie oferuje nam najlepsze zachowanie środka ciężkości pojazdu, a także osiągi. Dzięki integracji silnika z korbą moc przenoszona jest bezpośrednio na łańcuch, więc jej straty są na najniższym poziomie. Napęd centralny sprawdzi się w praktycznie każdym jednośladzie, pozwoli na swobodne przemierzanie gór i bezdroży.

Bikesalon - Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny - konwersja-2

Jak wybrać baterię?

Gdy wiemy, jaki rodzaj montażu silnika nas interesuje, możemy zastanowić się nad wyborem akumulatora do naszej maszyny. Istnieją baterie mocowane na bagażniku lub ramie, drugie z nich z pewnością pomagają zachować lepszy środek ciężkości. Pojemność to sprawa zupełnie indywidualna, wraz z jej wzrostem rośnie zasięg, jaki możemy pokonać na jednym ładowaniu, a także jej cena. Należy jednak pamiętać, że parametry akumulatora muszą być zgodne z silnikiem, warto doradzić się profesjonalisty.

Bikesalon - Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny - konwersja-3

System obsługi

Do wyboru mamy LED lub LCD. LED to bardzo prosty, intuicyjny system, zazwyczaj wyposażony w zaledwie trzy przyciski - włączenia/wyłączenia, góra i dół. Za pomocą takiego wyświetlacza możemy ustawić i sprawdzić poziom wspomagania oraz sprawdzić stan naładowania akumulatora. Systemu oparte na wyświetlaczach LCD są już bardziej skomplikowane i często wyposażone w całe mnóstwo funkcji wyświetlania. Najczęściej widzimy na nich naszą prędkość, poziom wspomagania i naładowania baterii, możemy się jednak spotkać również z funkcją liczenia pokonanego dystansu, trybem jazdy i wieloma innymi, które zastępują nam standardowy licznik rowerowy.

Bikesalon - Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny - konwersja-4

Chcesz przerobić swój rower na elektryczny? Zapraszamy do naszego serwisu rowerowego w Warszawie! Nasi wyspecjalizowani serwisanci mają za sobą już niejeden taki zabieg. Pomożemy Ci w wyborze odpowiednich komponentów napędu oraz zamontujemy je na Twoim rowerze.

Bikesalon - Konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny - konwersja-5

Autor

Klaudyna Kraśkiewicz

Klaudyna Kraśkiewicz

Redaktor naczelny blogów SnowShop, BikeSalon i SurfShop. Urodzona z piórem w dłoni, copywriter z krwi i kości - gdy nie pisze na nasze blogi tworzy inne treści. Choć zimą lubi wyskoczyć na stok, to preferuje relaks z dobrą książką, smaczną herbatą i ciepłym kocem. Wiosną i latem chętnie wybiera się na rower pedałować po mieście lub szukać adrenaliny na leśnych ścieżkach. Wiele lat doświadczenia przy pracy nad naszymi stronami sprawiło, że Klaudyna doskonale zna każdy ze sprzedawanych u nas produktów.

Poznaj naszych specjalistów

Ocena

5.0 (głosów: 4)

Podziel się

Przeczytaj także

˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij