fbp

Rowery elektryczne Cargo – przyszłość, która zawita również do Polski?

Rowery elektryczne Cargo – przyszłość, która zawita również do Polski?

Codziennie na ulicach miast, ale też poza nimi można napotkać wiele odmian rowerów. Najpopularniejsze są jednoślady górskie, szosowe oraz miejskie przeznaczone do jazdy po ulicach aglomeracji. Jednakże można też natrafić na inne typu, jak chociażby rowery elektryczne lub cargo. Istnieje też połączenie tych dwóch rodzajów, choć dopiero powoli wkracza na polski rynek.

Silnik wspomagający

Rower elektryczny niewiele się różni od tradycyjnego jednośladu.  W zasadzie odróżnia go tylko jeden istotny dodatek, jest nim silnik elektryczny wspomagający tylne koło. Po uruchomieniu go rowerzysta zyskuje wspomaganie jazdy i tym samych chwilę wytchnienia. Co ważne rower nie hałasuje, a więc poruszanie się na nim niczym nie różni się od jazdy na klasycznym pojeździe.

Silnik uruchamia się w momencie rozpoczęcia pedałowania. Został wyposażony w kontroler, pozwalający na regulację dostarczanej mocy. Szybkie poruszanie korby wymaga jej więcej, przy mniej wymagającym tempie zapotrzebowanie na moc maleje.

Zatrzymanie się i wyłączenie silnika jest równie proste. Wystarczy tylko nacisnąć hamulec lub przestać pedałować. W konsekwencji podjętej decyzji, silnik roweru wyłączy się automatycznie.

Nie trzeba oczywiście przy każdej okazji korzystać z silnika w rowerze. Można jeździć na nim w tradycyjny sposób. Jeżeli jednak zabraknie sił, uruchomienie wspomagania nie sprawia najmniejszych problemów.

Czym jest rower cargo?

Rowery cargo były bardzo popularne w przedwojennej Europie. Służyły do przewozu rozmaitych towarów. W powojennej rzeczywistości wraz z rozwojem motoryzacji straciły na znaczeniu. Obecnie przeżywają swój renesans na starym kontynencie. Powoli zdobywają też ulice polskich miast.

Współcześnie rowery towarowe występują w dwóch podstawowych odmianach. Są to wersje trzykołowe oraz dwukołowe. Pierwsza z nich posiada zwykłą ramę z tyłu, tymczasem z przodu sporą skrzynię opartą na dwóch kołach, zmieści się w niej około 100kg ładunku. Drugi wariant roweru cargo jest dwukołowy, w zasadzie przypomina tradycyjny jednoślad. Jedyna różnica to fakt, że jest dłuższy i posiada pojemną skrzynię.

Połączenie obu wariantów

Kolejna opcja, która jest coraz częściej wybierana to rower cargo z napędem elektrycznym. Łączy w sobie zalety obu opisywanych powyżej rozwiązań. Posiada pakowną skrzynię, do której można włożyć wiele rzeczy. Eliminuje tym samym konieczność używania samochodu. To z kolei przekłada się na ochronę środowiska, ponieważ rower nie wytwarza żadnych szkodliwych związków.

Z kolei wspomaganie elektryczne ułatwia zadanie użytkownika. Jeżeli pojazd jest mocno obciążony uruchomienie silnika pozwoli zregenerować utracone siły.

Czy elektryczne rowery cargo są w stanie zawojować polski rynek? Bez wątpliwości są w stanie. Świadczy o tym ich popularność w innych krajach. Są bardzo wydajne, korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale też różne firmy oraz to doskonały sposób na uzyskanie oszczędności. Warto więc z nich skorzystać. Teraz!

˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij